VARİS TEDAVİSİ

Varis, toplardamarlardaki kanın kalbe taşınmasına yardımcı olan kapakçıkların görev yapamaması sonucunda kan dolaşımının bozulması ve damarların genişlemesi sonucunda oluşur. Genişlemiş damarlar, cilt dışından pakeler halinde ve artmış kıvrımlar halinde görünür. Bir süre sonra kılcal damarlarda genişlemeler de buna eşlik ederler.

Varislerde hasta sadece,  genişlemiş damarların oluşturduğu görüntüden şikayetçi olmaz. Bunun yanında ağrı, uyuşma, karıncalanma, çabuk yorulma, kramp şikayetleri de olur. Hastaya öncelikle derin toplardamarlarında varislerini görmek açısından doppler USG yapılmalıdır. Eğer büyük damarlarda problem varsa  öncelikle büyük damarlardaki varisler tedavi edilmelidir. Daha sonra orta kalınlıktaki damarlar ve  kılcal damarlar tedavi edilmelidir. Büyük damarlarda yetmezlik yoksa orta kalınlıktaki damarlar ve kılcal damarlar doğrudan tedavi edilebilirler.

KILCAL VARİS TEDAVİ SEÇENEKLERİ

Küçük, kılcal damarların genişleyerek veya çatlayarak varis halini almasına kılcal damar varisleri adını veriyoruz. Bu damarlar normalde gözle görülemeyecek kadar küçük, 0.1-1mm genişliğinde damarlardır. Kılcal damar varisleri kırmızı renklidir.  Çeşitli etkenler nedeniyle oluşurlar. Genetik geçiş gösterirler. Bacaklarda ve yüzde vücudun diğer bölgelerine göre daha sıklıkla oluşurlar.

Kılcal damar tedavileri birkaç çeşittir. Bu tedavi yöntemlerinden hangisinin uygulanacağı kılcal varisin yaygınlığı ve kalınlığına göre hekim tarafından belirlenir.

1-Köpükle kılcal damar tedavisi :

Orta kalınlıktaki varislerin tedavisinde kullanılır. Genişleyen damar içine damarlardaki kan akışını engelleyen ilaçlar köpük şeklinde enjekte edilir. Bir süre sonra bu damarlar vücut tarafından emilime uğrar. Uygulama sırasında biraz ağrı hissedilebilir. Genellikle bir seans tedavi için yeterlidir.

2-Lazerle Kılcal Damar Tedavisi:

Küçük ve kırmızı renkli kılcal damar tedavilerinde lazer çok iyi bir seçenektir. Bu tedavilerde Nd:YAG lazerler kullanılır. Nd:Yag lazerler 1064 nm dalga boyuna sahiptir. Damarlara selektif tek lazer cihazıdır. Bu nedenle cilde zarar vermeden, kırmızı mor renkleri nedeniyle,  sadece damarlarda ısı etkisi yaratırlar. Bu etki nedeniyle uygulanan damarlarda tahribat oluşturur. Kılcal damarın yerleşimine ve kalınlığına göre doz belirlenir. Uygulama sırasında hasta çok az ağrı hisseder. Tedavi sonuçları çok başarılıdır. Tedavi aralıkları 4-6 haftadır. Lazerle tedavilerde seans sayısı 3-6 seans arasında olabilir.

3-Radyofrekansla kılcal damar tedavisi:

Küçük kılcal damarların  radyofrekans enerjisi ile tedavisi çok etkili bir yöntemdir. Radyofrekans enerjisi çok ince iğnelerle damara iletilir ve damarı ile tahrip eder. Tahrip olan damar bir süre sonra vücut tarafından emilime uğrar.  Genellikle tedavi için tek seans yeterlidir. Hasta uygulama sırasında çok az ağrı hissedebilir. Hastalarımıza genellikle ek bir uyuşturma işlemi ihtiyacı duymuyoruz.  Yine de ağrı eşiği düşük olan hastalarımızda lokal anestezik yöntemlerden faydalanabiliyoruz.

Kılcal damarların lazerle veya radyofrekansla tedavisi sonrasında uygulama yapılan kılcal damarda tekrar genişleme olmaz. Zaman içinde başka damarlarda tekrar varis oluşabilir. Bu durumda aynı tedavilerin tekrarlanmasında herhangi bir sakınca yoktur.

Lazerle ve radyofrekansla kılcal damar tedavileri dokulara zarar vermez, Hasta günlük yaşantısına hemen dönebilir.

LAZERLE VARİS TEDAVİSİNİN ÜSTÜNLÜKLERİ

Lazer tedavisi dokulara zarar vermeden, son derece düşük bir acıyla, kolay, hızlı, etkin bir tedavi seçeneği sunan bir yöntemdir.

Küçük damar tedavilerinden sonra varis çorabı kullanmaya gerek olmamaktadır.

Genişlemiş bacak damarlarından kaynaklanan ağrı, uyuşma, karıncalanma, çabuk yorulma, kramp, şeklindeki şikayetler bu tedaviler sonrasında geçebilmektedir.

Lazerle kılcal damar genişlemeleri tamamen tedavi edilebildiği için problemli kılcal damarların yeniden tekrarlaması söz konusu olmaz. Aynı bölgede farklı kılcal damar genişlemeleri görülebilir. Ancak lazer ile tedavi edilen alanlarda kılcal damarların gelişme sıklığı, diğer tedavi görmemiş cilt kesimlerine göre daha düşük oranda oluyor.

Cildin üzerinden uygulanan ışık cilde zarar vermeden geçer ve daha derindeki renkli (kırmızı-mor) damarı ısıtarak (termo koagülasyon) damarın tahrip olmasını sağlar.Tahrip olan bu damar tıkanır ve vücut tarafında yok edilir ve sonsuza kadar yok edilmiş olur.Lazerle yok edilen kılcal varis tekrar oluşamaz.