MEZOTERAPİ

Mezoterapi, etkinliği bütün dünyada kanıtlanmış geleneksel bir tedavi yöntemidir. İlk defa 1952 yılında Dr. Michel Pistor tarafından uygulanmaya başlanmıştır. Selülit, lipodistrofi ve bölgesel zayıflama tedavisinde neredeyse altın standart olarak kabul görmüştür.

Mezoterapi, klasik farmakolojik ya da homeopatik  ilaçların, vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin ve enzimlerin bir kokteyl halinde ufak miktarlar ile derinin orta tabakasına (dermis) ağrısız enjekte edilmesidir. Bu karışımlar tedavi edilecek durumlara bağlı olarak seçilen spesifik bölgelere çok ince iğnelerle verilirler. Bu enjeksiyonlar sonucunda, uygulanan bölgenin kan dolaşımı hızlanır. Hücrelerarası ödem azalır. Bölgesel olarak biriken yağ hücreleri yıkıma uğrar. Böylece özellikle selülite neden olan faktörler ortadan kaldırılmış ve selülitli bölge tedavi edilmiş olur.

MEZOTERAPİNİN KULLANIM ALANLARI NELERDİR?

Mezoterapinin çok geniş bir kullanım alanı vardır.

Selülit tedavisi
Bölgesel zayıflama
Vücut şekillendirme
Kilo kaybı
Yüz gençleştirme (mesolift)
Göz torbaları
Cilt çatlağı

Skar (yara izi) tedavisinde
Saç dökülmesi
Kas spazmları
Eklem ağrıları

MEZOTERAPİ KİMLER İÇİN UYGUN DEĞİLDİR?

Gebelerde

Kanama bozukluklarında

İnsülin bağımlı şeker hastalığı olanlarda

Kalp yetmezliği olanlarda

Kronik böbrek hastalıklarında

Antikuagülan tedavisi alan hastalarda

Yaygın cilt rahatsızlığı olanlarda

Uygulanacak bölgede veya sistemik enfeksiyonu  olanlarda uygulanması sakıncalıdır.

SELÜLİT TEDAVİSİNDE MEZOTERAPİ HANGİ BÖLGERDE UYGULANABİLİR?

Selülit tedavisi, uygulanabilecek bölgeler; bacak, karın, kalça, diz çevresi, mide, sırt, kol bölgesi gibi bölgelerdir. Ayrıca gıdı bölgesini de sayabiliriz, bunlara ek olarak hızlı kilo alıp verme veya doğum sonrası oluşan sarkmalar varsa mezoterapi güvenle uygulanmaktadır.

MEZOTERAPİDE SEANS SAYISI VE SEANS ARALIKLARI NE OLMALIDIR?

Seans sayısı ve aralığı öncelikli olarak uygulama nedenine göre değişiklik gösterir. Eğer selülit tedavisi için uygulama yapılacaksa haftada 1 kez olmak üzere toplam 8-10 seans uygulama yapılır. Dirençli vakalarda seans sayısı uzatılabilir.

Cilt gençleştirme amacıyla yüze veya ele uygulama yapılıyorsa 2-4 hafta aralıklarla olmak üzere 3-6 seans uygulanabilir. Buna tamamen hastanın cildinin durumuna ve ihtiyacına göre karar verilir. Bu amaçla vitamin, amino asitlerin yanında hyaluronik asit preparatları çok başarılı sonuçlar vermektedir.

Saçlı deri mezoterapisinde, haftada 1 kez olmak üzere7-8 seans uygulanmalı devamında kalıcılığı sağlamak için 1 ay aralıklarla tedavi uygulanmalıdır. Saçlı deri mezoterapisini PRP ile dönüşümlü olarak ta uygulayabilmekteyiz.

SELÜLİT TEDAVİSİNDE MEZOTERAPİYE İLK CEVAP NE ZAMAN ALINMAYA BAŞLAR?

Mezoterapiye yanıt hastanın cildinin tipine ve sorununun derecesine bağlı olarak değişir. Ancak genel olarak 2-3 seans sonunda iyileşme belirtileri görülmeye başlar. Devam eden seanslarda daha da belirginleşir.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI ÖNCESİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR?

Uygulama öncesinde alkollü içecekler tüketilmemelidir. 3 -4 gün öncesinde eğer kanamayı artırıcı veya kan sulandırıcı ilaçlar kullanılıyorsa yüksek doz E vitamini, yeşil çay, aspirin kullanımı kesilmelidir.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI AĞRILI MIDIR?

NASIL UYGULANIR?

Mezoterapi uygulaması iğne ile yapıldığı için biraz ağrılı olabilmektedir. Fakat genellikle herhangi bir lokal anestezik işleme ihtiyaç duymuyoruz. Yine de ağrı eşiği düşük olan hastalarımızda lokal anestezik kremlerden faydalanabiliyoruz.

Uygulama süresi bölgeye göre değişmekle birlikte 10-15 dakika kadar sürer. Çok ince ve küçük iğneler yardımıyla hazırlanan ilaçlar derinin orta mezoderm tabakasına enjekte edilir.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI SONRASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR NELERDİR?

Uygulama sonrası kişinin günlük hayatını etkileyecek herhangi bir durum söz konusu olmaz. Biz hastalarımızdan uygulama alanına bir süre dokunmamalarını, yüze uygulama yapılmışsa aynı gün içinde makyaj yapmamalarını, hamam, sauna, yoğun spordan kaçınmalarını istiyoruz. Kişinin yaklaşık 8 saat kadar suyla temas etmemesi, terle ilacın atılmaması için spor aktivitesi ve saunadan kaçınması, güneşten koruması önemlidir. Uygulama bölgesine ovuşturma ve masaj yapmamaları konusunda uyarıyoruz. Hastalarımız ayrıca bu süreler içinde enfeksiyondan korunabilmek için vücut temizliğine dikkat etmelidir.

MEZOTERAPİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

Mezoterapide uygulanan ilaçların dozu son derece düşüktür. Çok küçük dozlarla maksimum etkiye ulaşmak mümkündür. Düşük dozlarda ilaç kullanılması nedeniyle sistemik yan etki gözlenme olasılığı oldukça azdır. Güvenilir bir tedavi yöntemidir.

MEZOTERAPİ UYGULAMASINDA NE TÜR YAN ETKİLER GÖRÜLEBİLİR?

Uygulama yapılan bölgede küçük morluklar görülebilir. Bunun dışında yan etki beklemiyoruz. Ancak mezoterapinin bu konuda eğitim almış yetkili bir hekim tarafından, gerekli dezenfeksiyon koşullarına uyularak yapılması son derece önemlidir.

SELÜLİT VE LOKAL İNCELME MEZOTERAPİSİ

Selülit tedavisinde öncelikle,  selülite neden olabilecek etkenlerin ortadan kaldırılmalıdır. Bol su içmek, sağlıklı beslenmek, sigara ve alkolden uzak durmak, kahve, çay, gazlı içecekleri mümkün olduğu kadar azaltmak, tuz ve şeker tüketimini azaltmak, yüksek topuklu ayakkabılar kullanmamak, hareketli bir yaşam tarzını benimsemek, sporu hayatımıza dahil etmek, selülitin ilerlemesini büyük ölçüde önleyecektir. Ancak oluşmuş olan selülitin tedavisinde temel prensip, selülitin oluşum nedenlerini ortadan kaldırmaktır. Mezoterapi selülit tedavisinde altın standart olarak kabul edilmektedir. Mezoterapi ile kanlanması bozulan bölgede kan akımı artar, ödem çözülür ve yağ yıkımı artar. Böylece damarlara olan bası sonlanır, selülite neden olan kısır döngünün önüne geçilebilir.

Karboksiterapi, ultrasound ve kavitasyon gibi tedavi yöntemleri de selülitli bölgedeki kanlanmayı artırarak dolaşımı düzenler. Yağ yıkımını artırırlar böylece selülit tedavisinde önemli etkileri vardır.

SAÇ MEZOTERAPİSİ

Özellikle saç dökülmesini önlemede ve saç canlandırmada çok tercih edilen bir yöntemdir Mevcut kıl köklerinin beslenmesi için vitaminler, esansiyel aminoasitler, kan dolaşımını düzenleyiciler, elastin, kollagen yapımını artırıcı, keratin yapısında birçok etken maddeden oluşan bir kokteyl enjekte edilir.

Hasta hekim tarafından muayene edildikten sonra, kullanılacak karışım, seans sayısı ve seans aralığına karar verilir. Saç mezoterapisini genellikle, ilk 7-8 seansı haftada 1 kez olmak üzere uygulanır. Daha sonra ayda 1 kez olmak üzere koruma tedavisi amacıyla devam edilebilir. 2-3 seans sonrasında ilk olarak saçların kalitesinde sonrasında ise miktarında artış gözlenmektedir.

CİLT GENÇLEŞTİRME MEZOTERAPİSİ

Cilt mezoterapisi, cildin yenilenmesini sağlamak, kollajen sentezini uyarmak, cildi beslemek, canlandırmak, parlaklık sağlamak, sıkılaştırmak, ince kırışıklıkları gidermek, amacıyla uygulanmaktadır.

Bu etkileri sağlamak için, bir çok vitamin, mineral ve amino asit karışımları, hyaluronik asid içerikli ürünler kullanılmaktadır.

Bu yöntem yüz, boyun, dekolte ve ellere uygulanmaktadır. Cildin yapısına, ciltteki yıpranmanın derecesine bağlı olarak seans sayısı ve seans aralığına hekim tarafından muayene edildikten sonra karar verilmelidir.