PRP

PRP, "Platelet Rich Plasma-trombositten zenginleştirilmiş plazmanın tekrar hedef dokuya enjeksiyon yolu ile uygulanmasına verilen isimdir. Vücudumuzda oluşan herhangi bir hasarın tamiri sırasında ilk harekete geçen hücreler pıhtılaşma hücreleri olan trombositlerdir.

Trombosit denilen kan hücreleri, vücudumuzdaki hasarlı dokuların onarımı ve doğal haline dönüşmelerini sağlamak için gerekli “büyüme faktörlerini” yapısında barındırırlar. Eğer dokularımızda herhangi bir hasar olursa bu kan hücreleri, hasarlı dokuya gelerek onarım sürecini başlatırlar.

PRP yöntemi ile doku yenilenmesi ve tamirinde normal süreçten çok daha fazla trombositin bölgeye hücum etmesi sağlanır. Böylece daha fazla kök hücresi uyarılır ve kollajen miktarı daha fazla artar.

PRP uygulaması tıbbın pek çok dalında uygulanmaya başlamıştır. İlk olarak diş hekimlerinin diş implantı tedavisi esnasında diş eti iyileşmesini artırmak için kullandığı bu metod, romatizmal hastalıklarda, spor yaralanmalarında ve kronik ağrı tedavilerinde de kullanılmaktadır. Medikal estetik alanında kollajen oluşumunu artırarak cilt yenilenmesinde, ince kırışıklık tedavisinde, yara ve akne izi tedavisinde başta olmak üzere pek çok durumda başarıyla uygulanmaktadır.

PRP NASIL HAZIRLANIR VE ETKİ MEKANİZMASI NEDİR?

PRP hazırlanması aşamasında hastadan belli miktarda kan alınarak, belirli bir süre ve hızda santrifüj edilir. Elde edilen serum normalden 8-10 kat daha fazla trombosit yoğunluğuna sahiptir. Hazırlanan materyal tedavi edilmek istenen bölgeye enjekte edilir. Bu trombositler doku tamir sürecini başlatarak büyüme faktörlerinin ve doku tamir hücrelerinin bölgeye ulaşmasını sağlar. Böylece kollajen üretimi başlamış olur. Kollajen artması ile ciltte gençleşme ve  yenilenme sürecinin sonunda cildin daha parlaklığı artar, daha gergin ve genç bir görünüme sahip olur.

PRP AĞRILI BİR İŞLEM MİDİR?

PRP işlemi son derece kolay, ağrısız kısa süreli bir işlemdir. Ağrı eşiği çok düşük olan hastalarda uygulama öncesi anestezik kremlerle uygulama bölgesi uyuşturulabilir.

PRP İŞLEMİ HANGİ DURUMLARDA KULANILABİLİR?

Cilt gençleştirme (Anti-aging) ve cildin yapılanıp onarılması

İnce kırışıklıkların tedavisinde

Yüz, boyun, kol, koltukaltı gibi vücuttaki elastikiyet kaybına bağlı sarkmalarda

Saç dökülmelerinin önlenmesi veya saç ekimi ile birlikte tedavi başarısını artırmak amacıyla

Ameliyat izleri, yara ve akne izleri tedavisinde

Ortopedik rahatsızlıklarda

Spor yaralanmaları, düşme, çarpma gibi akut yaralanmalarda

Diş implantı uygulamalarında

Cilde uygulanan fraksiyonel lazer, iğneli radyofrekans, kimyasal peeling gibi uygulamalar sonrasında cildin iyileşmesini hızlandırmak amacıyla

Çatlak tedavilerinde

Göz altı morluklarında

Leke tedavilerinde ve daha pek çok alanda başarıyla uygulanmaktadır.

İŞLEM SÜRESİ NEDİR VE KAÇ SEANS UYGULANMALIDIR?

PRP nin hazırlanışı da dahil olmak üzere hastaya  uygulama süresi toplam 30 dakikayı geçmemektedir. Son derece kolay ve kısa süren etkili bir tedavi yöntemidir. Cilt gençleştirme ve antiaging nedenlerle yaptığımızda seans sayısı, cildin yapısına bağlı olarak değişir. 2-4 haftada bir kez olmak üzere 3-6 seans arasında uygulanır. Yılda bir tekrarlanmasında etkinin uzun süreli devamı açısından fayda vardır.

PRP UYGULAMASI SONRASINDA CİLDİMİZDE İLK SONUÇLAR NEZAMAN GÖRÜLÜR?

Uygulamadan hemen sonra cildin tonusunda artma, ciltte parlaklık gibi etkiler başlar. Fakat kolajen uyarımı yaklaşık 3-4 hafta sonra başlayacağından kalıcı etkiler için bu süre beklenmelidir.

PRP İŞLEMİ ÖNCESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR?

Aspirin ve ağrı kesiciler, gingko, sarımsak veya ginseng, C vitamini kullananlarda morarma riski yüksektir. Eğer mümkünse tedaviden 5-7 gün önce bu ilaçların alınmamasında fayda vardır.

PRP İŞLEMİ SONRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR?

Uygulama alanına bir kaç saat temas edilmemeli, uygulamanın yapıldığı gün banyo yapılmamalı ve yine aynı gün güneşten korunmalıdır.

PRP KİMLERE UYGULANMAMALIDIR?

Trombosit sayısı ikiyüzellibinden az olan hastalarda

Kanama pıhtılaşma bozukluğu olanlarda

Kan sulandırıcı kullananlarda

Uygulama alanında yaygın cilt hastalığı olanlarda

Lokal veya sistemik enfeksiyonu olanlarda uygulama yapılmaz.

PRP UYGULAMASI SONRASINDA GÖRÜLEBİLECEK YAN ETKİLER NELERDİR?

Kişinin kendi kanıyla hazırlanan serum uygulandığı için dışarıdan verilen maddelere göre yan etki olasılığı daha düşüktür. Allerji riski içermez. Uygulama alanında enjeksiyona bağlı kızarıklık, morarma olabilirse de kısa sürelidir, birkaç günde geçecektir, kalıcı değildir. Bu gibi etkiler olduğunda doğrudan doktorunuzla temasa geçebilirsiniz.