KAVİTASYON

Kavitasyon, vücudun sorunlu bölgesine yoğunluğu azaltılmış ultrasonik ses dalgaları verilerek yağların parçalanmasını sağlayan bir zayıflama, bölgesel zayıflama, selülit tedavi yöntemidir. Kavitasyon yağları parçalayıp su ile absorbe edip, köpüklenme oluşturarak, hücre duvarını bozarak etkisini gösterir. Açığa çıkan yağ ve yağ asitleri lenf yolu ile vücuttan atılır.

KAVİTASYON ZAYIFLATIR MI?

Kavitasyon daha çok bir bölgesel zayıflama yöntemidir. Tek başına zayıflatma etkisi azdır. Daha etkili bir sonuç için diyet ve su ile desteklenmelidir. Sadece diyetle elde edilen bölgesel incelmeye göre çok daha fazla yaklaşık olarak 2 katı kadar incelme sağlanabilmektedir. Bölgesel incelme oranı kişiden kişiye değişiklik gösterir.

KAVİTASYON HANGİ BÖLGELERE UYGULANABİLİR?

Kavitasyon tedavisi daha çok bölgesel yağlanmanın fazla olduğu karın ve basen gibi bölgelere uygulanabilmektedir. Fazla kilolu vücudunun her yerinde yağ birikimi olan hastalarda kilo verme programı ile birlikte yine belirlenmiş bölgelere uygulanabilmektedir.

KAVİTASYON HANGİ BÖLGELERE UYGULANAMAZ?

Kavitasyon uygulanan bölgenin organlardan uzaklaştırılması çok önemlidir. Böbrekler ve karaciğer gibi organların kapsülüne zarar verebilir. Bu nedenle hastaya belirli pozisyonlar vermek gerekebilir. Kemik dokuya yakın bölgelerde de kavitasyon yapılmamalıdır.

KAVİTASYON KİMLERE UYGULANMAZ?

Kalp pili olanlara
Hipertansiyon hastalarına
Otoimmün hastalığı bulunanlara
Şeker hastalarına Menier, vertigo hastalığı olanlarda Kanser hastalarında

Vücudunda pilatin olanlara
Yaşlılara
Ameliyattan kısa süre sonra

KAVİTASYONUN AVANTAJI NEDİR?

Kavitasyon cerrahi bir yöntem değildir. Acı, sızı vermez. Kişi günlük hayatına hemen geri dönebilir.

KAVİTASYON İŞLEMİ NASIL YAPILIR, NE KADAR SÜRER?

Kavitasyon ultrason cihazı ile yapılır. İşlem yapılacak bölgeye ultrason jeli tatbik edilir. İşlem öncesi bol su içilmelidir. Bir seans 40- 45 dakika sürer. İşlem sırasında kavitasyon cihazından ıslık tarzı bir ses gelir. İşlem sonrası da yine bol su içilmelidir. İşlemden bir gün önce ve işlemden bir gün sonra da bol su içmeye devam edilmelidir. İşlemden sonra idrarda koyu renk görülmesi normaldir. Böbrek ve karaciğerden yağ atılımını gösterir.

KAVİTASYON İŞLEMİ KAÇ SEANS UYGULANABİLİR?

Tek bir bölgeye haftada 1 kez olmak üzere toplam 8-10 seans uygulanabilir.

KAVİTASYON ERKEKLERE YAPILABİLİR Mİ?

Erkeklerde özellikle bel çevresinde yağlanma fazladır. Bu bölgedeki yağlanma kalp hastalıkları açısından risk taşımaktadır. Bu bölgede kavitasyon tedavisi uygun olacaktır.

KAVİTASYONUN ZARARLARI, RİSKLERİ VAR MIDIR?

Kavitasyon yöntemi sırasında yüksek dozda uygulanan ultrason uygulamasında en fazla görülebilecek yan etki ciltte oluşabilecek yanıklardır. Ayrıca yağ yıkımı fazla olduğu için böbreklerin yükü artmaktadır. Bu nedenle kavitasyon uygulaması öncesi ve sonrasında mutlaka bolca su içilmelidir.

Kavitasyon işlemi mutlaka doktor kontrolünde yapılması gereken ciddi bir işlemdir. Kavitasyonu uygulayacak olan yardımcı personelin, hastaya uygun tedavi şekli, tedavinin uygunluğu, uygulanacak bölge seçimi, hastaya verilecek pozisyonlar konusunda mutlaka bilgi sahibi olması gerekir.

Konu hakkında yeteri kadar bilgisi olmayan kişiler tarafından uygulandığında son derece ciddi yan etkiler doğurabilecek bir işlemdir. Zayıflama hedeflenirken sağlımızı kaybetmemeliyiz. Bu tür işlemler mutlaka Sağlık Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş, doktor gözetiminde olan sağlık kuruluşlarında yapılmalıdır.