FRAKSİYONEL CO2 LAZER

Fraksiyonel lazer karbondioksit cihazları, cilt gençleştirme ve cilt yenileme  işleminde günümüzde sıklıkla kullanılmaktadır. Bu cihazlarla cilde yüksek enerjili ışınlar gönderilmektedir. Bu ışınlar cilt üzerinde çok küçük, mikro düzeyde kanallar açarken arada sağlam dokular bırakır. Fraksiyonel karbondioksit lazerle ciltte seçici termal hasar oluşur. Termal hasar oluşmuş kanalların çevresinde bulunan sağlam dokudaki hücreler çoğalır, fibroblastlar uyarılır ve  hasarlı alana göç ederek doku onarım mekanizmasını başlatır. Böylece alttan yeni bir elastin ve kollajenden zengin doku ortaya çıkmış olur. İşlem sonucunda daha parlak,  ve canlı, yenilenmiş bir cilt oluşması sağlanmış olur.

Fraksiyonel karbondioksit lazer uygulamaları sonrasında ciltteki lekeler azalır, cilt yenilenir. Cildin gerginlik ve tonusu artar, ince kırışıklıklarda önemli derecede azalma görülür, cilt daha canlı ve parlak bir görünüme kavuşur.

Fraksiyonel karbondioksit lazer tedavisinde diğer lazerlerden farklı olarak cildin derin tabakalarına etki edilebilmektedir. Bu nedenle derin cilt izlerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Genelde sivilce izleri bulunan ciltlerde derin ve yüzeysel izler birlikte bulunur. Bu nedenle etkin bir tedavi için bu lazer en çok kullanılan lazer tipidir.

Cilt gençleştirme ve kırışıklık tedavilerinde, fraksiyonel karbondioksit lazerler cildi soymadan ve hastayı sosyal yaşamından soyutlamadan tedaviye olanak verirler. Yapılan tedavi sonrası normal koşullarda birkaç gün sürebilen kızarıklık dışında herhangi bir sorun oluşmamaktadır. Kısa iyileşme süresi ve hasta memnuniyeti doktorların fraksiyonel lazer tercih etmesindeki en önemli sebeplerdir.

FRAKSİYONEL LAZERLER HANGİ DURUMLARDA KULLANILIR?

Fraksiyonel karbondioksit lazer genellikle ince ve derin kırışıkların giderilmesi;  cilt gençleştirme ve cilt yenileme; boyun ve dekolte bölgesi olarak adlandırılan göğüs bölgesinde meydana gelen kırışıkların giderilmesi için tercih edilen bir yöntemdir.

Fraksiyonel lazer cihazının cerrahi başlığı sayesinde, siğil, ben nasır gibi rahatsızlıklar kolayca, kısa sürede, ağrısız ve iz bırakmayacak şekilde tedavi edilebilirler.

İyileşme süresi kısa olması ve günlük yaşamından koparmadan tedaviye olanak sağlaması nedeniyle günümüzde sıklıkla tercih edilmektedir. Ayrıca aşağıdaki rahatsızlıkların tümünde başarı oranı oldukça yüksektir.

Cildin yenileme ve cilt gençleştirme

Ben, siğil ve nasır tedavisi

Akne (sivilce) izlerinin tedavisi

Yüzde oluşan genişlemiş gözeneklerin tedavisi

Büyüme ve doğuma bağlı çatlakların (stria) tedavisi

Yüzde, boyunda oluşan kırışıklıkların ve sarkmaların tedavisi

Yara ve yanık izlerinin tedavisi

Ameliyat ve jilet izleri

Dudak üstü çizgi ve kırışıklıkların tedavisi

Doğum lekeleri

Göz altı morlukları

Ksantelazma, Syringoma gibi derinin iyi huylu oluşumları

Yaşlılık, güneş,doğum lekeleri

Keratoz (cilt kalınlaşması) ında başarıyla kullanılmaktadır.

FRAKSİYONEL LAZER UYGULANMASININ SAKINCALI OLDUĞU DURUMLAR NELERDİR?

Gebelikte

Kanama bozukluklarında

Yaygın veya uygulama alanındaki cilt rahatsızlığında

Sistemik veya uygulama alanındaki lokal enfeksiyonlarda

Otoimmün hastalığı bulunanlarda uygulanması sakıncalıdır.

FRAKSİYONEL LAZERDE SEANS SAYISI NE KADARDIR?

Fraksiyonel lazer tedavisinde uygulanacak seans sayısına tamamen hangi nedenle uygulama yapılacağına göre değişir.

Cilt yenileme ve gençleştirme için 4-6 hafta aralıklarla 3-4 seans yeterlidir. Genişlemiş gözeneklerin tedavisinde 1 seans bile yeterli olabilmektedir.

Çatlak tedavisinde, çatlağın oluşma zamanı ve derinliğine bağlı olarak bazı durumlarda 3 seans yeterli iken, yıllar önce oluşmuş ve artık sedef rengi almış çatlaklarda tedavi süresi 6 seansa kadar uzayabilir. Fraksiyonel lazerlerin çatlak tedavisindeki başarı oranı diğer yöntemlere göre oldukça iyidir.

Ksantelazma, syringoma ve siğil gibi cildin iyi huylu hastalıklarında 1-3 seans arasında uygulama yeterlidir.

Fraksiyonel lazer cildinize hangi amaçla uygulanacak ise tedavinin dozu ve seans sayısı doktorunuz tarafından belirlenmelidir.

FRAKSİYONEL LAZER UYGULAMASI SONRASI İLK ETKİ NE ZAMAN GÖZLENİR?

Fraksiyonel lazerin etkileri cilt tipine, kişinin yaşına, cildindeki deformasyonun derecesine bağlı olarak değişiklik gösterir. Cilt gençleştirme amacıyla uygulanıyorsa ilk sonuçları yaklaşık 1-2 ayın sonunda gözlenir.  Bunun nedeni ise kollajen üretiminin bu zaman sonunda başlamış olmasıdır. Ksantelazma, syringoma, siğil gibi rahatsızlıklarda ilk seans sonrasında bile yanıt alınabilmektedir.

FRAKSİYONEL LAZER UYGULAMASI ÖNCESİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR?

Fraksiyonel lazer uygulaması öncesinde alkol alınmamalıdır. En az 3 gün öncesinde kan sulandırıcı ilaçlar kesilmelidir. Hasta uygulama öncesinde güneşe maruziyetten, solaryumdan, ışık hassasiyeti yapan ilaçlardan (izotretinoin, tetrasiklinler, kinolonlar), cildi tahriş eden uygulamalardan (peeling gibi) kaçınmalıdır. Uygulama öncesi genellikle soğuk uygulama anestezi için yeterlidir.

FRAKSİYONEL LAZER UYGULAMASI SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR?

Uygulama sonrasında  hastalar güneşten, spot ışıklardan, bilgisayar ve televizyon ışığından, karlı havalarda ve deniz kenarında güneşten çok iyi korunmalıdır. Uygulama sonrasında cildin nemini artıran, yapılanma ve onarımını sağlayan kremler ve güneşten koruyucu kremleri doktorunun tavsiyesi ile kullanmalıdır. Hasta bu konuya mutlaka dikkat etmelidir. Aksi takdirde işlem alanında açık veya koyu lekeler oluşabilir. Yine başka nedenlerle ilaç kullanacaksa mutlaka doktoruna danışmalıdır. Zira ışık duyarlılığını arttıran ilaçlar mevcuttur.

FRAKSİYONEL LAZER UYGULAMASI SONRASI OLUŞABİLECEK YAN ETKİLER NELERDİR?

Fraksiyonel karbondioksit lazer uygulaması sonrasında cilt üzerinde kızarıklık, kaşıntı, deride pullanma, uçuk, toplu iğne başı büyüklüğünde kabuklanmalar oluşabilir. İşlem sonrasında ödemi ve kızarıklığı azaltmak amacıyla soğuk kompres yapılmalı, güneşten koruyucu krem, antibiyotikli, epitelizan kremler ve nemlendiriciler günde 2-3 kez kullanılmalıdır. Yaklaşık bir hafta içerisinde bu kabuklar tamamen dökülüp cilt yeniden canlılığına kavuşacaktır. Hastaya hekimi tarafından oluşabilecek etkiler mutlaka anlatılmalı, hasta tedaviye  hazırlanmalıdır.